Siemens - на всіх етапах розвитку.

Розвиток слуху у дітей та дошкільнят

 

 

 

1. Слух вашої  дитини /   2. Як ми чуємо /   3. Єтапи развититку слуху

 

 

 

 

1. Слух вашої дитини

Щоб розібратися у втраті слуху у вашої дитини, передусім треба розуміти як ми чуємо. Зокрема, якщо говорити про дітей, треба звертати увагу на мовні і розмовні навички дитини на кожному з етапів її розвитку. Часто ці чинники стають найбільш переконливими індикатором стану слуху у дитини.

 

Невідповідність цих навичок віку дитини - звичайний симптом порушення слуху. При цьому, причини зниження слуху можуть виникнути до, в час і після пологів, як на ранніх етапах розвитку дитини так і пізніше.

 

2. Як ми чуємо

Слухова система дитини насправді дуже складний орган. Спрощено кажучи, слухова система уловлює звуки в просторі, перетворить їх і доносить до нашого мозку. Це один з каналів отримання нами інформації, джерело наших емоцій.

Слухова система здатна сприймати як гучні так і дуже тихі звуки, диференціювати їх залежно від гучності і відстані, а також визначати напрям і джерело звуку з дивовижною точністю.

Нижче ми спробуємо в доступній формі описати як працює дитячий слух і яку роль він відіграє для дитини:

 

Зовнішнє вухо

До нього відноситься вушна раковина і вушний слуховий канал. Звуки, що оточують нас, це акустичні коливання поширюються по повітрю. Вушна раковина уловлює ці коливання, і направляє їх по вушному проходу до барабанної перетинки. Барабанна перетинка є гнучкою мембраною, яка коливається під тиском звукових хвиль.

 

Середнє вухо

За барабанною перетинкою (БП) розташований наповнений повітрям простір. У нім розміщений ланцюг кісточок (Молоточок, Ковадло і Стремено). Вони служать сполучною ланкою для посилення і передачі звуків від БП до "овального вікна" внутрішнього вуха.

 

Внутрішнє вухо

Що також називається "равликом". У ній розташовані декілька мембран наповнених рідиною. Коли кісточки передають вібрацію на овальне вікно, рідина починає рухатися, тим самим стимулюючи нервові клітини усередині равлика, що називаються волосковими клітинами. Вони, у свою чергу, через слуховий нерв посилають імпульс в мозок. Далі цей імпульс буде оброблений розшифрований як звук.

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

3. Етапи розитку слуха

Дитина починає сприймати звуки зовнішнього світу ще до народження. Перші реакції на звук фіксуються приблизно з 24 тижня розвитку. Проте зрілішою слухова функція стає після народження, після чого велику роль для розвитку слухової функції грають акустичні подразники.

 

Розвиток мовлення

Сприйняття звукового сигналу потрібне для розвитку мовної і слухової функції дитини. Під час першої фази дитина починає лепетати, при цьому діти у всьому світі використовують приблизно однакові фонетичні моделі мови.
У віці 4-6 міс. сприйняття дитиною звуків починає істотніше впливати на подальший розвиток мови. До шостого місяця зазвичай починається друга фаза. Діти починають розпізнавати голоси і проводити експерименти з промовою. Тому якщо в цей період дитина не пробує грати і експериментувати із звуками - це може вказувати на порушення слуху. Навіть при невеликій втрати слуху дитина втрачає інтерес до експериментів з різними звуками.

 

Вивченя світу

Слух і його розвиток робить істотний вплив як на мовний, так і інтелектуальний розвиток дитини. Голос батьків, також важлива складова життя дитини. Перш ніж дитина набуває перші мовні навички, вона вже може розрізняти похвалу, схвалення або настанови від своїх батьків. Багато про зовнішній світ дитина дізнається через слух. Здатність говорити або спілкуватися також залежить від здатності чути. Тому, для забезпечення нормального розвитку дитини, слід уважно стежити за станом її слуху, починаючи з народження. Виявлення відхилень на ранніх стадіях дозволяє вжити заходи, необхідні для нормального розвитку дитини.

 

Поведінка дітей з нормальним слухом на різних стадіях розвитку.

До 3-х місяців - Спляча дитина прокидається від різких звуків. Чуючи голос матері вона посміхається або лепече (поріг сприйняття 80 дб).

 

3-6 місяців - Дитина крутить головою або шукає очима джерело звуку, реагує на голос матері, відтворює різні звуки, міняє тембр і гучність голосу. Дитина любить/виявляє цікавість до іграшок таким, що видає звуки (поріг сприйняття 40-60 дб).

 

6-10 місяців - Дитина обертається і намагається знайти джерело звуку що знаходиться поза її полем зору. Вона реагує, коли її називають по імені, на телефонний дзвінок, незнайомі гучні голоси. Дитина розуміє слово немає і інші часто повторювані слова. Вона прислухається до музики або співу (поріг сприйняття 30-40 дб).

 

10-15 місяців - Дитина швидко і чітко знаходить віддалені від неї джерела звуку. Імітує прості слова і може генерувати велику кількість різних звуків, в т.ч. голосних і приголосних. Вона реагує на людський голос навіть в шумі, може (за бажання) вказати на об'єкт або на людину, що видає звук (поріг сприйняття 20-30 дб).

 

15-18 місяців - дитина не лише чує, але і реагує коли її звуть з іншої кімнати. Її голос звучить нормально і вона починає формувати слова. Малюк може виконувати мовні команди без яких небудь додаткових візуальних вказівок. Вона знаходить/показує на предметы/іграшки/части тіла названі вами. Дитина рухається в ритм музиці.

 

 

 


 

 

Види слухових апаратів

           

 

 

 

Завушні надпотужні.

Сіменс пропонує широкий вибір слухових апаратів для важких порушень слуху як у дорослих так і дітей. 
Ціни від 4600 грн. 

Детальніше »

       

 

 

 

Завушні потужні.

Більше 50 модифікацій слухових апаратів Сіменс для середніх втрат слуху дозволяють знайти оптимальне рішення. 
Ціни від 4500 грн. 

Детальніше »

     

 

 

 

Міні/Мікро завушні

Нова конструкція дозволяє отримати найкращого співвідношення між розмірами та потужністью слухового апарату. 

Ціни від 4 500 грн.

Детальніше »

 

           

 

 

 

 

Внутрішньоканальні.

Індивідуально виготовлений корпус дозволяе розмістити апарат в ушному каналі, що робить його непомітним для оточуючих. Ціни від 5500 грн. 

Детальніше »